Indlæser
Hvad har jeg ret til?
Dato og tid
Tirsdag d. 6. september 2022 kl. 17:00 til 20:30
Tilmeldingsfrist
Fredag d. 2. september 2022 kl. 20:00
Sted
Vommevad Forsamlingshus,
Søstrupvej 82,
4420 Regstrup
Vommevad Forsamlingshus
Søstrupvej 82
4420 Regstrup
Hvad har jeg ret til?
Hvad har jeg ret til?
Det kan være svært at navigere i mulighederne efter den social lovgivning. Hvad har jeg ret til? Hvad har kommunen pligt til? Hvordan skal jeg forstå kommunens vurderinger? Det virker som et stort arbejde at orientere sig, ligesom det kan være svært at gennemskue hvordan kommunen behandler spørgsmål om hjælp og støtte.
Dette oplæg tager udgangspunkt i det specialiserede børneområde. Du vil blive introduceret til de basale rettigheder, samt kommunes formål og indsatser. Oplægget vil endvidere have fokus på hvordan man ”går til sagen” - om oplysning af sagen og samarbejde med kommunen. Til sidstnævnte vil vi tage særligt afsæt i §§ 41 og 42 i serviceloven – om merudgifter og tabt arbejdsfortjeneste.Foredragsholder:
Charlotte Nielsen, Socialrådgiver i Landsforeningen Autisme
Praktisk info:
Fra 17.00-18.00: Del 1 af oplæg
Fra 18.00-18.45: Pause med spisning og mulighed for networking
Fra 18.45-19.45: Del 2 af oplæg
Fra 19.45-20.30: Debat og spørgsmål
Der er stor parkeringsplads lige overfor.
Find vej til arrangementet
Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >
Tilmelding til dette arrangement bliver håndteret med NemTilmeld.
Hvis du selv holder arrangementer, kan du prøve NemTilmeld's tilmeldingssystem for 0 kr. til dit næste arrangement.
Kontaktinformation til arrangør
Autismeforeningen, Kreds Vestsjælland
Tlf: +45 --
gittesoe@autismeforening.dk
Kontaktinformation til arrangør
Autismeforeningen, Kreds Vestsjælland
Tlf: +45 --
gittesoe@autismeforening.dk